Gminy z powodów społeczno-ekonomicznych nie są zainteresowane przejęciem trasy z przeznaczeniem na ruch kolejowy, również urząd marszałkowski w swojej strategii nie uwzględnia uruchomienia przewozów. Gminy chciałby natomiast przejąć prawo użytkowania wieczystego działek leżących na linii, by np. utworzyć wzdłuż torowiska ścieżkę rowerową, co popiera zarówno PKP jak i starostwa: powiatu międzychodzkiego oraz powiatu poznańskiego. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP będzie negocjował indywidualnie z poszczególnymi gminami szczegóły przekazania prawa użytkowania wieczystego oraz zakres rozbiórki linii – gdyby gminy porozumiały się w sprawie utworzenia ścieżki rowerowej, pozostawiona zostanie podsypka z tłucznia stanowiąca część torowiska. Wielu mieszkańców powiatu nadal liczyło, iż ruch na „zawieszonej linii kolejowej nr 363” zostanie kiedyś wznowiony, ostatnie informacje dają tej nadziei kres. Temat planowanej
rozbiórki ponad 120-letniej linii kolejowej będzie wracać w kolejnych numerach "Tygodnia".
Więcej zdjęć z linii kolejowej Rokietnica - Międzychód (odcinek Pniewy - Międzychód) w naszej galerii
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?