Linia kolejowa 363 oraz 368 - będzie badanie potoków pasażerów na tych liniach

Linia kolejowa 363 oraz 368 - będzie badanie potoków pasażerów na tych liniach. Złożą się na to samorządy. Czy to oznacza, że jest cień szansy na reaktywację połączenia kolejowego Międzychód - Poznań?

Linia kolejowa 363. Dwa lata temu sytuacja była wręcz beznadziejna. Tymczasem mija właśnie rok odkąd po interwencji mediów udało się zatrzymać wyrok na linię kolejową nr 363 Rokietnica - Międzychód. To wtedy bowiem Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, na wniosek PKP S.A., cofnęły niekorzystną dla całego regionu, w tym także dla powiatu międzychodzkiego decyzję o fizycznej likwidacji torowisk tego połączenia. Dzięki temu Międzychód nie został raz na zawsze odcięty od najkrótszego kolejowego połączenia ze stolicą Wielkopolski.

Karta rozgrywająca znów wróciła więc do lokalnych samorządów. Tylko one mogą bowiem dziś zająć się reaktywacją tego połączenia kolejowego. I takie kroki już zostały poczynione. Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że doszło do porozumienia pomiędzy samorządami, na terenie których przebiega linia kolejowa nr 363, czyli powiatów szamotulskiego oraz międzychodzkiego, a także samorządu województwa wielkopolskiego i gminy Międzychód. Dziś już wiadomo, że zostaną zlecone badania prognozowanego ruchu na linii kolejowej 363 i na linii kolejowej 368 Międzychód - Sieraków - Szamotuły.

- Osoby, które mają do tego przygotowanie, miałyby nam odpowiedzieć na pytanie ile osób będzie z tych linii korzystało i jakie ewentualne przewozy towarowe mogą się na tych liniach odbywać - mówił 21 października w programie „Pociąg do Wielkopolski” starosta międzychodzki Julian Mazurek.

Z informacji, do których dotarliśmy wynika, że badania mają kosztować ok. 120 tys. zł. Zapłacą za nie wspomniane samorządy.

Z wyliczeń programu „Pociąg do Wielkopolski” wynika, że aby reaktywacja połączenia kolejowego Międzychód - Rokietnica była opłacalna, każdego dnia musiałoby z niego korzystać około tysiąca osób.

Do czego potrzebne są wspomniane badania potoku pasażerów? Pozytywny wynik badań pozwoliłby bowiem Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego na wpisanie tego połączenia do Planu Transportowego Województwa Wielkopolskiego, a taki zapis otwiera dopiero dalsze drzwi w postaci możliwości sporządzenia studium wykonalności, a następnie decyzji o rewitalizacji linii. Ostrożne szacunki mówią, że rewitalizacja tego połączenia może kosztować nawet 300 mln zł.

Wkrótce zmiany w przeglądach aut:

Źródło: NTL Radomsko Sp. z o.o.

Wideo

Krzysztof Sobkowski

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

07.03.2018, 23:40

Proponuje skoncentrowac sie na ponownym uruchomieniu linii Poznan-Miedzychod. Linie Szamotuly-Miedzychod bardzo lubilem ale nie rozpraszajmy sil i srodkow, miala ona znaczenie wylacznie lokalne. Idealnym rozwiazaniem byloby uruchomienie szybkiego pociagu Gorzow-Miedzychod-Poznan z postojami w Skwierzynie, Miedzychodzie i
Pniewach ( ewentualnie jeszcze w Kwilczu dla Sierakowa ) rano i z powrotem poznym popoludniem lub wieczorem.
Nie zapominajmy ze opisany szlak jest krotszy od polaczenia przez Krzyz i ze uaktywnilby gospodarczo powiaty mie
dzychodzki i skwierzynski. Ponadto w Skwierzynie stacjonuja teraz wojska sojusznicze i odnowiona linia moglaby
przydawac sie rowniez do transportu uzbrojenia i materialow wojskowych. Nie zapominajac o mlodziezy, studentach,
emerytach czy osobach cierpiacych na rozne choroby ktorym trudno jest prowadzic samochod, zwlaszcza jezeli w zi
mie snieg zasypie drogi. To tez sa ludzie i obywatele. Zdecydowanie popieram reaktywacje linii Miedzychod-Poznan.

15.01.2018, 15:21

Chętnie skorzystam z pociągu do Sierakowa i Międzychodu, jak to robiłem wiele lat temu. Zabytkowe linie kolejowe do tych pięknych miejscowości przydadzą się wielu ludziom. Szkoda, że "ja" nie bierze pod uwagę turystów, którzy przyjechaliby na teren Pojezierza bez śmierdzących samochodów, zostawiając przy okazji swoje pieniążki w restauracjach i pensjonatach... Zniszczyć piękną linię kolejową jest bardzo łatwo, dlatego uważam, że trzeba o nią zabiegać i nie pozwolić na rozbiórkę.

08.11.2017, 17:52

Macie w Wielkopolsce dobrego prywatnego przewoźnika - SKPL Cargo. Uderzajcie do nich. Udało się im uruchomić na wakacjach połączenia pasażerskie Sanok-Zagórz-Łupków, z poparciem lokalnych samorządów. Uda się i Wam! Może i przyciągną także klientów towarowych? Powodzenia!!!

08.11.2017, 11:20

Ty chyba jesteś jakiś idiota jeśli będziemy myśleć tak jak ty to nigdy do niczego nie dojdziemy

07.11.2017, 09:56

ta, bo po co przeznaczyć pieniądze na coś z czego skorzystają wszyscy, co się przyda i będzie na lata, lepiej wywalić je na nikomu niepotrzbne pierdoły, na coś co i tak padnie z czasem

06.11.2017, 14:05

Do Pana "ja" Jak czytam Twoje bzdury, to nóż się otwiera.. jak można tak myśleć... Jest to przyszłość dla wszystkich gmin leżących przy tych liniach.

06.11.2017, 13:50

Ja się chętnie przesiądę. Poczytaj historię linii - została zamknięta bo pkp zamykało linie dla niby oszczędności bez większego wglądu w rentowność. Na tym odcinku było dużo pociągów towarowych i turystycznych.

06.11.2017, 09:44

kto powiedział, że trzeba? nic nie trzeba! skoro została zlikwidowana znaczy, że się nie opłacało, czem teraz nagle ma się opłacać? czasy się zmieniły, jeszcze więcej ludzi ma samochód, i wątpię, żeby ktoś z wygodnego samochodu z klimą, radiem itp. itd. dzięki któremu jest NIEZALEŻNY nagle przesiadał się do śmierdząego, zniszczonego, wiecznie opóźnionego pociągu, poza tym ja jak i wielu innych nie mamy ohoty znowu kwtinąć przed torami bo cholerny pociąg jedzie! z tego może garstka skorzysta, wywalą kupę kasy, która się nie zwróci i znowu zamkną linie, zamiast pieniądze przeznaczyć na rozebranie torów i remont dróg, na tym wszyscy skorzystają

05.11.2017, 23:26

Do Pana "JA" - Myślałem, że nie ma głupich ludzi, a jednak są... Gratuluję myślenia społecznego samolubie..
Pewnie masz 5 aut i szura-bura.. Oczywiśćie, że linię trzeba zrewitalizować i jest to niewątpliwe, dla kumatych oczywiśćie Panie "JA"

05.11.2017, 09:36

Gdyby nie zlikwidowano kiedys polaczen to teraz nie były by potrzebne analizy za 120tys i rewitalizacje za 300mln. Za to powinni zapłacić ci ktorzy przyczynili się do zamknięcia kiedyś tych linii

04.11.2017, 22:10

Koleji nie chcesz w Międzychodzie TY i mów za siebie! I gdzie tymi autobusami i busami się dostaniesz? Do Poznania i nigdzie więcej. I nie wszyscy mają samochód niestety. Jeżeli zostanie zrewitalizowana linia to i tory będą nowe więc samochody nie będą dostawać. A to czy się opłaca to wykaże badanie o którym mowa w tekście. I mam nadzieję, że zamknie to pyski takim jak ty!

04.11.2017, 14:46

Po pierwsze to nie jest tylko kwestia samego Międzychodu, ale wszystkich powiatów, gmin i miejscowości leżących na linii więc nie tylko pan Mazurek ma tutaj interes. Po drugie to czy przewozy rzeczywiście są nieopłacalne ma wykazać właśnie badanie o którym mowa w tekście i to od niego będą zależały dalsze kroki. Jeżeli rzeczywiście połączenie byłoby nieopłacalne to jakim cudem tylu ludzi w tym wielu młodych jest jednak za?
Po trzecie z całą pewnością absolutnym ABSURDEM jest to żeby miasto powiatowe nie miało połączenia kolejowego i coraz bardziej traciło kontakt ze Światem.
Po czwarte całkiem podobna sytuacja była z połączeniami Poznań-Wągrowiec oraz Poznań-Wolsztyn. Jeżeli tam się udało to dlaczego w Międzychodzie nie miałoby się udać?

03.11.2017, 11:17

~pozdro - A jak by była ta trasa do jakiejś FIGURKI to OKJ?

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3