Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rewitalizacja linii kolejowych nr 363 i 368 - już w maju ankieterzy będą pytali mieszkańców o preferencje kolejowe

Krzysztof Sobkowski
Zarząd Powiatu Międzychodzkiego podpisał umowę na tzw. badanie potoków pasażerów i towarów na liniach kolejowych 363 i 368. Już w maju do naszych domów będą pukali ankieterzy i będą pytali o to, czy chcielibyśmy korzystać z kolei?
Zarząd Powiatu Międzychodzkiego podpisał umowę na tzw. badanie potoków pasażerów i towarów na liniach kolejowych 363 i 368. Już w maju do naszych domów będą pukali ankieterzy i będą pytali o to, czy chcielibyśmy korzystać z kolei? Krzysztof Sobkowski
Rewitalizacja linii kolejowych nr 363 i 368. Powiat Międzychodzki zlecił badanie ewentualnego potoku pasażerów i towarów na tych liniach. Już w maju ankieterzy będą pytali mieszkańców o preferencje kolejowe.

Opracowanie prognozy wielkości przewozów pasażerskich i towarowych dla planowanych do rewitalizacji linii kolejowych nr 363 Rokie-tnica – Międzychód oraz nr 368 Szamotuły – Międzychód – to zadanie, które w porozumieniu z kilkoma innymi samorządami, na terenie których znajdują się wspomniane linie kolejowe, zlecił właśnie Powiat Międzychodzki. Dokument, jeśli okaże się pozytywny, będzie pierwszym krokiem w kierunku przywrócenia ruchu kolejowego w tym regionie.

Badanie, za nieco ponad 70 tys. zł., wykona firma Blue Ocean Business Consulting Sp. z o.o. z Warszawy.

Rafał Polaczek, członek zarządu spółki wyjaśnia, że analiza będzie wielowątkowa. Jednym z nich ma być badanie preferencji mieszkańców, którzy mieliby z tych linii korzystać. Ankieterzy zapukają do naszych domów w pierwszej połowie maja. Ankieta będzie także dostępna on-line.

– Naszym zadaniem jest ocenić, czy jest zasadna odbudowa tych linii, zarówno pod kątem pasażerskim, jak i towarowym – podkreśla Rafał Polaczek.

Opracowanie ma być gotowe do 16 lipca. Wtedy zostanie poddane jeszcze konsultacjom społecznym, a ostatecznie ostateczny jego kształt poznamy 23 sierpnia. Jeśli okaże się, że odbudowa połączeń kolejowych rozmija się z preferencjami mieszkańców, to temat kolei w powiecie zniknie z debaty publicznej pewnie już na zawsze. Jeśli okaże się jednak, że mieszkańcy chcą kolei, to otworzy to drogę do wpisania tego zadania w Plan Transportowy Województwa Wielkopolskiego i potem wykonania studium wykonalności tego zadania. Następnie trzeba będzie wykonać dokumentację techniczną i znaleźć pieniądze na remont. Według szacunków, może to kosztować od 200 do nawet 300 mln zł.

PKP ponumeruje przejazdy kolejowe. Szybsza lokalizacja i pomoc na miejscu wypadku

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na miedzychod.naszemiasto.pl Nasze Miasto