Brave Software, nowy start-up współzałożyciela Mozilli i twórcy Javascript – Brendana Eicha, ujawnił, że pracuje nad przeglądarką, która, jak twierdzi kreator, będzie wyświetlała strony internetowe szybciej niż kiedykolwiek, dzięki zastąpieniu denerwujących i podejrzanych reklam tymi z własnego inwentarza.

Brave blokuje zarówno reklamy wyświetlane dzięki plikom cookie, jak i te oparte na algorytmach. Firma twierdzi, że z tego właśnie powodu przeglądanie stron internetowych stanie się o wiele szybsze i bezpieczniejsze. Nie mniej jednak, oprogramowanie nie tyle usuwa reklamy, co je zamienia – na takie, które według Eicha „nie przekraczają granic”, czyli nie spowalniają działania stron, nie naruszają prywatności użytkowników i ich nie drażnią.

Reklamy mają być dostarczane użytkownikowi na podstawie jego historii przeglądania i umieszczane w kilku miejscach na stronach, ale istnieje również opcja całkowitego pozbycia się banerów. Z poziomu przeglądarki użytkownik może wybrać, czy woli widzieć reklamy, które nie powinny mu przeszkadzać, czy też je wyłączyć i bezpośrednio przekazywać fundusze na rzecz stron, które odwiedza.

Przeglądarka jeszcze nie pojawiła się na rynku i nie wiadomo, kiedy możemy się spodziewać jej premiery, ale jej wczesną wersję można przetestować na urządzeniach z oprogramowaniem Windows, OS X, iOS oraz Androidem, po zarejestrowaniu się na oficjalnej stronie firmy. Poniżej natomiast możecie zobaczyć test szybkości przeglądarki na smartfonie.



Nie wiadomo czy taka forma przeglądarki się przyjmie i raczej wywołuje ona mieszane uczucia, ale mimo wszystko wydaje się być kuszącym kompromisem. Nie możemy zapominać, że nie wszystko w internecie jest darmowe, a już na pewno nie utrzymywanie stron, które codziennie przeglądamy, a reklamy to często sposób na ich utrzymanie. Dzięki Brave te reklamy będą przynajmniej teoretycznie bezpieczne i mniej rzucające się w oczy.
Warto dodać, że AdBlock, z którego zapewne wielu z Was korzysta, w końcu może odejść w niepamięć. Dlaczego? Bo osoby odpowiedzialne za tworzenie reklam prędzej czy później znajdą sposób na obejście jego zabezpieczeń. Poza tym niektóre serwisy zaczęły aktywną walkę z osobami blokującymi reklamy poprzez... ukrywanie dla nich swoich treści. Może z tego powodu warto pomyśleć o przejściu na Brave?

Źródło: www.conowego.pl

Aktualności

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!