Remont mostu w Trzebownisku trwał od maja tego roku. Przeprawa była w złym stanie technicznym, m.in. w nawierzchni pojawiły się koleiny, także ubiegłoroczna powódź naruszyła jego konstrukcję. Dlatego Zarząd Dróg Powiatowych, który zarządza tym obiektem, ogłosił przetarg na jego remont.
Jak poinformował Piotr Subczak z firmy Skanska, która wygrała przetarg, modernizacja polegała m.in. na demontażu ustroju nośnego oraz wzmocnieniu podpór. "Stare dźwigary, przy użyciu dwóch 100-tonowych dźwigów, zostały zdemontowane w całości. Kolejny etap robót obejmował remont podpór, na których oparty został nowy ustrój nośny - są to ważące 325 ton dźwigary blachownicowe" - dodał Subczak.
Koniec przebudowy mostu w Rajskiem, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894 Hoczew-Czarna
Budowa nowej konstrukcji mostu spowodowała konieczność wzmocnienia podłoża pod fundamenty. Te prace, jak wyjaśnił Mirosław Gucwa z firmy Skanska, zostały wykonane przy wykorzystaniu technologii iniekcji strumieniowej, czyli "jet grounting".
"Metoda ta polega na mieszaniu gruntu z zaczynem cementowym, tłoczonym pod wysokim ciśnieniem. Na skutek procesu iniekcji, cechy gruntu zostają ujednolicone, a powstały w wyniku utrwalania kompozyt gruntowo-cementowy wykazuje znaczną wytrzymałość i bardzo małą przepuszczalność. Łącznie wykonaliśmy 76 kolumn cementowo gruntowych o średnicy 60 cm i długościach: 6 m, 7,5 m oraz 8 m" - dodał Gucwa.
Oprócz tych prac wykonany został także system odwodnienia mostu. Zakres prac obejmował również regulację koryta rzeki.
Przebudowa mostu trwała od maja br. Na czas remontu był on całkowicie wyłączony z ruchu. Jego zamknięcie powodowało utrudnienia na niektórych ulicach Rzeszowa, poprzez które poprowadzony był objazd.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?