Budowę linii kolejowej Rokietnica - Pniewy - Międzychód - Skwierzyna (Rokietnice - Pinne - Birnbaum - Schwerin an der Warthe) zakończono w 1906 roku. W grudniu 1887 roku uruchomiono odcinek Międzychód - Wierzbno, w sierpniu 1888 roku Rokietnica - Międzychód, a w kwietniu 1906 roku Wierzbno - Skwierzyna.
W 1995 roku nastąpiło zawieszenie ruchu pasażerskiego z Międzychodu do Skwierzyny. 1 kwietnia 1999 roku z Międzychodu odjechał ostatni pociąg pasażerski do Poznania. W 2002 roku nastąpiło formalne zawieszenie ruchu towarowego na odcinku Rokietnica - Międzychód, chociaż faktycznie zamarł on wiele miesięcy wcześniej. Cztery lata później linię wykreślono z ewidencji PKP.
Przyroda zabrała się za jej zagospodarowanie ze szczególnym impetem, jakby chciała nadrobić wieloletnie zaległości. Zwykle łatwiej przejść przez las, niż iść wiodącym przez jego środek torowiskiem. W 2001 roku jeszcze dało się tędy przejechać szynobusem, chociaż ryzykując wybicie szyb, nie obeszło się bez porysowania lakieru.
Przykra konstatacja jest taka, że od razu widać miejsca, gdzie kiedykolwiek stanęła ludzka stopa. Znakami naszej obecności są śmieci. Tam, gdzie można było podjechać samochodem - całe sterty. Tam, gdzie można dojść, nawet w trudno dostępnych miejscach - plastikowe butelki-pety, szklane flaszki i opakowania foliowe. Galeria zdjęć pokazuje stan odcinka Pniewy - Międzychód z początku marca 2012 roku.
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?