Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

CEPiK 2.0 nadal nie wyrabia - klienci wydziału komunikacji są oburzeni, a urzędnicy bezradnie załamują ręce

Krzysztof Sobkowski
CEPiK 2.0 nadal nie działa. Największy problem jest z rejestracją nowych pojazdów.
CEPiK 2.0 nadal nie działa. Największy problem jest z rejestracją nowych pojazdów. Łukasz Gdak
CEPiK 2.0 nadal nie wyrabia. Klienci wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Międzychodzie są oburzeni, a urzędnicy bezradnie załamują ręce podkreślając, że to nie z ich winy.

System teleinformatyczny CEPiK 2.0 nadal nie wyrabia. Klienci wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Międzychodzie są oburzeni, a urzędnicy bezradnie załamują ręce. System miał poprawić sytuację w wydziałach komunikacji w całej Polsce i rozwiązać wiele problemów. I choć od jego wdrożenia minęły już prawie dwa miesiące, nadal działa fatalnie, a wręcz paraliżuje pracę. Największe problemy są z rejestracją nowych aut i wymianą tablic rejestracyjnych. Klientom wydziału komunikacji puszczają nerwy, a emocje odbijają się na urzędnikach, którzy z bezradności rozkładają ręce.

- Obietnice naprawy CEPiK 2.0 nie zostały zrealizowane - wręcz przeciwnie. Sytuacja ta doprowadziła do paraliżu niektórych spraw. Są przypadki, w których niemożliwie jest przeprowadzenie m.in. spraw związanych z wymianą tablic rejestracyjnych, wydaniem wtórników tablic rejestracyjnych, wydaniem tablic tymczasowych w celu przejazdu na badanie techniczne dla pojazdów z naszej ewidencji i inne - mówi sekretarz Starostwa Powiatowego w Międzychodzie, Dorota Kiełbasa.

- Pomimo, iż centrum wsparcia DXC zapewnia, iż problemy są identyfikowane na bieżąco i podejmowane są wszelkie działania w celu udrożnienia pracy w wydziale komunikacji, to w praktyce większość naszych zgłoszeń do dnia dzisiejszego nie została rozwiązana. Wielokrotnie monitujemy niezałatwione sprawy i otrzymujemy informacje, iż programiści pracują nad rozwiązaniem problemów. W związku z upływającym terminem na załatwienie problemów ze strony DXC, niektóre zgłoszenia zostały zamknięte jako rozwiązane, a w rzeczywistości ich nie rozwiązano - informują pracownicy wydziału.

- Jakość danych wprowadzonych do CEPIKU 2.0 jest dalece wątpliwa - przy pełnej wiedzy ministerstwa o tym fakcie. Choć system teleinformatyczny ma w założeniu ułatwić pracę to pracownicy zmuszeni są np. wprowadzać ręcznie wiele danych - z związku z wadliwością procesu migracji baz danych systemu Cepik 2.0. co wydłuża, a niekiedy uniemożliwia proces rejestracji pojazdów - mówi Dorota Kiełbasa.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na miedzychod.naszemiasto.pl Nasze Miasto