Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu kilkanaście lat temu rozpoczął przygotowywanie dokumentacji potrzebnej do przebudowania drogi wojewódzkiej nr 160 od mostu przez rzekę Wartę w Międzychodzie do granicy województwa w Sowiej Górze. Suma potrzebnych do tego pieniędzy była jednak tak ogromna, że roboty podzielono na etapy. W pierwszej fazie wyremontowano most przez zalew rzeki Warty. W 2005 roku prace te kosztowały ponad 5,2 mln zł. Następnie w 2021 roku zakończono inwestycję, na którą składała się budowa mostu przez rzekę Wartę w Międzychodzie wraz z rondem oraz rozbiórka starej przeprawy. Za te roboty WZDW zapłacił 26,7 mln zł.
W 2019 roku wyremontowano także odcinek 2 km drogi od Sowiej Góry w kierunku Międzychodu. Tam prace kosztowały 4,2 mln zł.
Niewyremontowany został więc środek pomiędzy Międzychodem a Sowią Górą, gdzie kilka lat temu dokonano już wycinki drzew.
Remont drogi Międzychód – Sowia Góra - są już przetargi na remont brakującego odcinka
Teraz WZDW ogłosił postępowania przetargowe, które mają wyłonić wykonawców pozostałej części robót. Do wyremontowania pozostało prawie 10 km drogi. Prace mają się rozpocząć w sierpniu 2023 roku i według szacunków kosztować ok. 35 mln zł. Dotarliśmy do szczegółów i zakresu planowanych prac.
Planowany remont drogi podzielony jest na dwa etapy, które jednak będą realizowane jednocześnie. I etap prac obejmuje odcinek o długości 6,8 km od Sowiej Góry do Radgoszczy, a II etap odcinek o długości 3,1 km od Radgoszczy do mostu nad zalewem Warty.
- Termin otwarcia ofert wyznaczono na 8 października. Umowa z wykonawcą musi zostać podpisana w ciągu 90 dni od otwarcia ofert. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2022-2023. Wartość kosztorysowa I etapu wynosi 22,3 mln zł, a II etapu – 12,7 mln zł – wyjaśnia dyrektor WZDW w Poznaniu, Paweł Katarzyński.
Remont drogi Międzychód – Sowia Góra - dwie łyżki dziegciu
Nowa droga ma zostać wzmocniona o poszerzona. Zakładana jest także przebudowa skrzyżowań i budowa zatok autobusowych oraz postojowych. Co ciekawe, ma też powstać stanowisko do ważenia samochodów. W tej beczce miodu są też jednak dwie łyżki dziegciu. Jedna to most nad zalewem Warty. Zarządca nie przewiduje tam żadnych prac. Także tych najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców regionu, czyli budowy bezpiecznego rozwiązania dla pieszych i rowerów. Druga to natomiast nie mniej oczekiwana budowa przedłużenia istniejącej ścieżki pieszo – rowerowej w kierunku Sowiej Góry. Tu prace są planowane, ale tylko od Ośrodka Wypoczynkowego w Mierzynie do skrzyżowania DW 160 z DW 198 Radgoszcz – Sieraków. Dalej już niestety nie.
O te kwestie dopytywał burmistrza gminy Międzychód podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Międzychodu przewodniczący Rady Miejskiej Międzychodu Dariusz Nowak.
- Konstrukcja mostu nad zalewem Warty nie pozwala na zamontowanie kładki pieszo – rowerowej. Ale zamierzamy w miarę możliwości finansowych gminy i innych instytucji współpracujących w przyszłości wybudować ścieżkę na terenie zalewowym – odpowiedział burmistrz Krzysztof Wolny.
Remont DW 160 - będzie remont ulicy Piłsudskiego w Międzychodzie?
Jeśli natomiast w budżecie samorządu wojewódzkiego pojawią się wolne środki, to planowana do remontu jest także ulica Piłsudskiego w Międzychodzie.
Spis treści
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?