Inwestycja podzielona jest na dwa etapy, które mają być realizowane jednocześnie. Pierwszy etap obejmuje odcinek o długości 6,8 km od Sowiej Góry do skrzyżowania z drogą do Radgoszczy. Na tym odcinku póki co rozpoczęło się profilowane poboczy. Tu wykonawcą prac jest spółka Colas Polska. Drugi etap to odcinek o długości 3,1 km od Radgoszczy do mostu nad Zalewem rzeki Warty, który realizuje firma Strabag. Wartość pierwszej umowy wynosi 16,7 mln zł, a drugiej – 12,7 mln zł. Razem to blisko 30 mln zł. Termin realizacji całego zadania to czerwiec 2023 roku i do tego czasu należy spodziewać się na tym odcinku komunikacyjnych utrudnień.
Jak informował inwestor – Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu – podstawowy zakres robót obejmuje wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, poszerzenie jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych i postojowych, budowę ciągów pieszo-rowerowych i chodników (na brakujących odcinkach w ramach drugiego etapu, czyli od ośrodka wypoczynkowego w Mierzynie do skrzyżowania DW160 z drogą wojewódzką nr 198 Radgoszcz – Sieraków), budowę stanowiska do ważenia samochodów, odtworzenie istniejących zjazdów publicznych i indywidualnych, budowę skarp, rowów. Ponadto budowę kanalizacji deszczowej, umocnienie poboczy, przebudowę istniejącego oświetlenia, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu (barier stalowych) oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Roboty będą trwały także latem, ale nie utrudnią życia letnikom w Mierzynie
I choć mieszkańcy regionu obawiają się o to, że prace utrudnią dojazd w okresie letnim do ośrodka wypoczynkowego w Mierzynie, to wykonawca prac – firma Strabag – uspokaja, że w trakcie robót, cały czas zapewniony będzie dojazd do kompleksu wypoczynkowego. To dlatego na tym odcinku drogi prace rozpoczęły się w pierwszej kolejności.
Niestety, co już podkreślaliśmy wielokrotnie, inwestycja nie zakłada budowy kładki pieszo – rowerowej przez most nad Zalewem rzeki Warty, o co od lat zabiegają mieszkańcy regionu, a także dalszej budowy ścieżki pieszo – rowerowej w kierunku Sowiej Góry.
Warto też zaznaczyć, że inwestycja jest kontynuacją rozłożonego na lata projektu rozbudowy na odcinku o łącznej długości 12,8 km, w ramach którego w poprzednich latach wyremontowano najpierw most nad zalewem rzeki Warty, a potem wybudowany został nowy most przez rzekę Wartę w Międzychodzie oraz rozbudowany odcinek 2 km drogi od Sowiej Góry w kierunku Międzychodu. W 2005 roku prace remontowe mostu nad zalewem kosztowały ponad 5,2 mln zł. W 2019 roku za wyremontowanie odcinka 2 km drogi od Sowiej Góry w kierunku Międzychodu WZDW zapłacił 4,2 mln zł. W 2021 roku zakończono natomiast inwestycję, na którą składała się budowa mostu przez rzekę Wartę w Międzychodzie wraz z rondem oraz rozbiórka starej przeprawy – te roboty kosztowały 26,7 mln zł.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?