Obwodnica Międzychodu. Od poniedziałku 14 listopada można już przejechać ulicą Zagrodową, czyli ostatnim fragmentem południowo - zachodniej obwodnicy Międzychodu. Za ten odcinek Urząd Miasta i Gminy w Międzychodzie zapłaci prawie 2 mln zł. Dzięki temu będzie komunikacyjne połączenie drogi wojewódzkiej nr 160 (Wielowieś) przez ulicę Sadową i Zagrodową, z ulicą Gorzycką. Miasto dostało na ten cel połowę pieniędzy w ramach tzw. „schetynówki”.
Południowo - zachodnia obwodnica Międzychodu kosztowała razem ponad 4 mln zł. Ponad 2 mln zł wydano na budowę ul. Sadowej. Niespełna 2 mln zł kosztowała budowa kilometra ul. Zagrodowej.
- W poniedziałek dokonaliśmy odbioru drogi. Jest już przejezdna, ale przez kilka dni na nawierzchni będzie zalegał jeszcze piasek, który musi znaleźć się pomiędzy kostkami drogi. Jest jeszcze parę drobnych spraw do poprawienia, ale to kwestia kilku najbliższych dni - mówi burmistrz Międzychodu Krzysztof Wolny.
Obwodnica Międzychodu. Te sprawy to m.in. uszkodzone krawężniki, które zostaną wymienione, czy zbyt zapadnięte studzienki kanalizacyjne, które także zostaną poprawione.
- Cieszę się, że udało nam się dokończyć tę inwestycję. To pokazuje, że czasem warto podjąć ryzyko - zaznacza Krzysztof Wolny.
Obwodnica Międzychodu. To ryzyko, to finansowanie inwestycji. Droga miała pierwotnie kosztować ok. 4 mln zł. Urząd starał się o dotację w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 - 2019. Choć na wstępnej liście rankingowej znalazł się nad kreską, to w ostatecznym rozdaniu był pod nią. Niewiele pomogły skargi burmistrza na wojewodę wielkopolskiego do premiera. Oznaczało to, że pieniędzy dla Międzychodu po prostu nie będzie. Wówczas urzędnicy podjęli decyzję o finansowaniu budowy ze środków własnych gminy. W międzyczasie okazało się, że w programie pojawiły się oszczędności przetargowe, więc w końcu gmina pieniądze otrzyma. Prace kosztowały 1,8 mln zł, więc gmina dostanie dotację w wysokości 900 tys. zł.
Obwodnica Międzychodu. To nie pierwszy fragment obwodnicy miasta. Obwodnica powstaje bowiem w etapach od 2009 roku. Pierwszy etap powstał na Wałach Jana Kazimierza. Kolejne odcinki były nowo budowanymi drogami od ul. Portowej do ul. Przemysłowej. Najtrudniejszy technicznie fragment - do połączenia z Bielskiem - był budowany na terenach zalewowych. Dziś to ul. Romana Ratajczaka. Do połączenia obu obwodnic brakuje jeszcze fragmentu od Wałów Jana Kazimierza, ulicą Muchocińską i ulicą Słodowy Młyn. Miejski magistrat miał takie plany. Burmistrz Krzysztof Wolny podkreśla jednak, że ten odcinek nie będzie realizowany. Urząd przymierza się teraz do budowy obwodnicy Łowynia.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?