Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skrzyżowanie miejskiej obwodnicy z ulicą Bolesława Chrobrego w Międzychodzie to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście

Jakub Czekała
Skrzyżowanie miejskiej obwodnicy z ulicą Bolesława Chrobrego w Międzychodzie to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście - często dochodzi tu do wypadków i kolizji.
Skrzyżowanie miejskiej obwodnicy z ulicą Bolesława Chrobrego w Międzychodzie to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście - często dochodzi tu do wypadków i kolizji. Jakub Czekała / Jakub Zachciał / Klaudia Walasek / PSP Międzychód
Po drogowej tragedii na przejściu dla pieszych przez ulicę Piłsudskiego w Międzychodzie postanowiliśmy sprawdzić, czy są szanse na poprawienie bezpieczeństwa w innym miejscu miasta, gdzie bardzo często dochodzi do wypadków i kolizji, czyli na skrzyżowaniu miejskiej obwodnicy z ulicą Bolesława Chrobrego.

Przejście na ulicy Piłsudskiego w Międzychodzie, na którym doszło niedawno do wypadku jest dość dobrze widoczne - m.in. biało czerwona zebra oraz oświetlenie. Choć w momencie, gdy do potrącenia doszło, warunki nie były sprzyjające. Wyjaśnianiem przyczyn i okoliczności zajmują się policja i prokuratura.

Są jednak w mieście przejścia, w których widoczność jest znacznie gorsza, nawet w dni, gdy nie pada deszcz. Jednym z nich jest na pewno przejście przy skrzyżowaniu ulic Ratajczaka i Chrobrego. W przeszłości nieraz w tym miejscu dochodziło do groźnych zdarzeń - zarówno z udziałem pieszych, jak i samochodów.

Zastępcę burmistrza Międzychodu Rafała Ciszewicza zapytaliśmy o możliwe rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu.

- Przeanalizujemy stan bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu pod względem jego oświetlenia i występującej infrastruktury mającej wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego (oznakowanie pionowe i poziome, elementy bezpieczeństwa ruchu). Jeżeli w wyniku przeprowadzonej analizy zajdzie konieczność doświetlenia tego skrzyżowania lub uzupełnienia istniejącego już oznakowania o dodatkowe elementy mające wpływ na poprawę bezpieczeństwa pieszych odpowiednie działania w tej sprawie zostaną podjęte bez zbędnej zwłoki - powiedział nam zastępca burmistrza.

Odniósł się również do naszej sugestii związanej z budową ronda.

- W związku z istniejącą już zabudową handlowo - usługowo - mieszkalną w obrębie tego skrzyżowania oraz duże nakłady finansowe do poniesienia nie widzimy możliwości przebudowy tego skrzyżowania na „rondo” - dodał Rafał Ciszewicz.

Zastępca burmistrza wskazał również, że w wielu przypadkach przyczyną wypadków drogowych w obrębie przejść dla pieszych jest nie tylko niedostateczna infrastruktura drogowa poprawiająca bezpieczeństwo ruchu drogowego lecz nie przestrzeganie przez kierujących obowiązujących przepisów w ruchu drogowym a w szczególności w zakresie przekraczania dozwolonych prędkości.

- Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na zagrożenie bezpieczeństwa pieszych jest ich widoczność dla kierujących pojazdami. W związku z czym piesi mimo, że nie mają obowiązku noszenia elementów odblaskowych w terenie zabudowanym, to winni używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa - zakończył.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na miedzychod.naszemiasto.pl Nasze Miasto