Od kilku tygodni trwa rozbiórka starego mostu przez rzekę Wartę w Międzychodzie. W poniedziałek 23 listopada zakończyła się rozbiórka przęsła nurtowego - ostatniego spośród trzech przęseł starego obiektu mostowego.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z DEMONTAŻU BELEK >
W kolejnych dniach zdemontowano nadwodną część jednego z filarów.
- Filary zostaną rozkute metodą mechaniczną tj. przy użyciu koparek z młotem wyburzeniowym i szczękami kruszącymi. W przypadku fundamentów filarów, planowane jest ich przecięcie piłą linową, a następnie usunięcie elementów bloków betonowych do miejsca przeznaczonego na placu budowy, przekruszenie, a następnie utylizacja gruzu – wyjaśniał nam przed kilkoma dniami Jarosław Golik, prezes zarządu firmy N CONSTRUCTION Sp. z o.o. Sp. K. z Wronek, która w konsorcjum z firmami Betoniarnia Nowak Sp. z o.o. Sp. K. oraz PBW Elblag Sp. z o.o. demontuje międzychodzki most.
Po moście zostaną tylko nasypy po obu stronach, na którym mają zostać utworzone punkty widokowe.
- Punkty widokowe zostaną wykonane na szczycie stożków nasypowych. Ich nawierzchnia zostanie wykonana z granitowej kostki brukowej – mówi Jarosław Golik.
Roboty mają się zakończyć przed rozpoczęciem 2021 roku, choć umowny termin to 20 stycznia 2021 roku. Wtedy też do normalnego przebiegu wróci koryto rzeki Warty, które teraz – na potrzeby inwestycji – zostało zwężone.
Za rozbiórkę mostu zarządca obiektu – Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu – zapłaci ponad 4,2 mln zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?