Dzielnicowi odwiedzili sklepy spożywcze, aby przypomnieć o zakazie sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18. roku życia. Informowali także o konieczności legitymowania osób, co do wieku których nie są pewni.
- „Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania. Działania prowadzone w ramach tej kampanii zwiększyły świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. To przed sprzedawcami stoi trudne zadanie. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy - mówi oficer prasowy KPP w Międzychodzie, Przemysław Araszkiewicz.
Dlatego też dzielnicowi wybrali się do sklepów spożywczych oraz innych punktów handlowych. Zostawili tam ulotki informujące o kampanii. Podjęli też rozmowy zachęcając personel do włączenia się w akcję.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?