Kampania społeczna skierowana do młodych pod hasłem "Melanż. Oczekiwania vs. Rzeczywistość" ma zniechęcić młodzież do rozrywkowego trybu życia.
- Celem projektu jest uświadomienie młodzieży zagrożeń wynikających z uzależnienia od różnych substancji, pokazanie negatywnych skutków korzystania z używek oraz promocja zdrowego stylu życia. Jak wynika z przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań 90 proc. polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w swoim życiu papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne. Jednocześnie co drugi nastolatek żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy - wyjaśnia Główny Inspektor Sanitarny.
Powstało 10 spotów video, które pokazują skrajny kontrast między oczekiwaniami nastolatków decydujących się na zażycie środków odurzających, rzeczywisty stan i zachowanie po ich zażyciu.
W ramach kampanii powstała strona internetowa www.melanz.tv. Jej głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś?” utrzymany w konwencji popularnych quizów wiedzowo-rozrywkowych. Na stronie znajdują się też informacje na temat alkoholu i substancji psychoaktywnych, a także wykaz organizacji związanych z profilaktyką uzależnień.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?