Powiat międzychodzki od ponad 20 lat jest białą plamą ma kolejowej mapie kraju. Ostatnie regularne pociągi jeździły tu pod koniec XX wieku.
Od kilku lat trwają jednak zabiegi o to, by wróciły na tory. Kilka samorządów pod przywództwem Powiatu Międzychodzkiego przygotowuje plan odbudowy linii nr 368 Międzychód – Szamotuły. Po przygotowaniu wstępnego studium planistycznego, plan ten został złożony do PKP PLK i do programu Kolej +, jako jeden z pięciu wielkopolskich projektów.
Linia kolejowa nr 368 Międzychód - Sieraków - Szamotuły - co wynika z planu?
Zgodnie z zapisami dokumentu, na trasie Międzychód – Szamotuły przewidziano minimum 10 przystanków osobowych, a w ciągu doby z Międzychodu do Poznania miałoby kursować 12 par pociągów. Linia ma być jednotorowa i niezelektryfikowana, a pociągi mają kursować po niej z prędkością do 120 km/h. Czas dojazdu do Poznania oszacowano na 74 minuty.
Szacowane koszty całej inwestycji to 439 milionów złotych netto. Przy takiej wycenie wkład własny strony samorządowej, która musi wyłożyć 15 proc. całości, to kwota opiewająca na blisko 66 mln zł. Wiadomo, że połowę wkładu własnego wyłoży samorząd wojewódzki. Na pozostałą część muszą się złożyć samorządy zlokalizowane przy tej linii.
Zbieramy szczegóły tej sprawy i pierwsze komentarze
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?